Smartfon biznesowy – kluczowe cechy i funkcje

Smartfon biznesowy – kluczowe cechy i funkcje

Posiadanie telefonu komórkowego w dzisiejszych czasach jest oczywiste i nikt nie wyobraża sobie codziennego życia bez tego urządzenia. Nie inaczej jest w pracy – ułatwia on bowiem kontakty biznesowe, wykonywanie obowiązków oraz pozyskiwanie kontrahentów czy obsługę klientów. Aby spełniał swoją funkcję niezawodnie, powinien być odpowiednio dobrany. Jakie cechy musi mieć smartfon dla biznesmena i na jakie funkcje warto zwrócić uwagę podczas zakupów?

Telefon biznesowy – o tym trzeba pamiętać!

Chcąc mieć pewność, że wybrany telefon spełni swoją funkcję i ułatwi wykonywanie zawodowych obowiązków, warto zwrócić uwagę na kilka jego istotnych cech. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • czas pracy na jednym ładowaniu baterii – to szczególnie ważne, jeśli dużo korzysta się z urządzenia. Nie można dopuścić do sytuacji, w której rozładuje się ono, uniemożliwiając kontakt z kontrahentem lub przeprowadzenie ważnej rozmowy. Ważna jest także opcja szybkiego ładowania,

  • możliwość użytkowania dwóch kart SIM – dzięki temu jeden model może obsługiwać dwa numery – prywatny i służbowy,
  • pojemną pamięć, aby móc instalować przydatne aplikacje i sprawnie z nich korzystać – w ten sposób telefon staje się jeszcze bardziej funkcjonalny i stanowi swoiste centrum dowodzenia firmą,
  • odporność na uszkodzenia – w tym wodę, kurz i pył. Ma znaczenie, jeśli praca odbywa się w terenie i wiąże się z wizytowaniem przeróżnych lokalizacji – to konieczność na przykład w pracy agentów nieruchomości,
  • przydatne funkcje, takie jak dyktafon, pakiet aplikacji biurowych, czytnik kart pamięci,
  • łączność za pośrednictwem komunikacji bezprzewodowej NFC, co ułatwi wymianę danych z kontrahentami.

Nowoczesne smartfony są wyposażane w wiele przeróżnych opcji, aby każdy mógł dopasować ich cechy do indywidualnych preferencji. Jeśli na telefonie przechowuje się dokumenty, należy zadbać o odpowiednią ilość miejsca lub dokupić kompatybilną kartę pamięci. Warto zwrócić też uwagę na solidne zabezpieczenia – czytnik linii papilarnych lub odblokowanie urządzenia poprzez sprawdzanie twarzy.

Smartfon do pracy – dotykowy ekran to już standard!

I to nie tylko w urządzeniach służbowych – obecnie telefony dotykowe to klasyka i mało kto wyobraża sobie, że miałoby być inaczej. Ekran dotykowy znacznie ułatwia obsługę, a w niektórych modelach współpracuje z rysikiem, zmieniając się w tablet o zaawansowanych funkcjach! Można rysować na nim szkice projektów, dzięki czemu spotkania z klientami i partnerami biznesowymi przebiegają sprawniej, a użytkownik takiego sprzętu wypada bardziej profesjonalnie i wzbudza większe zaufanie.

Warto wybrać smarfton biznesowy do zadań specjalnych i ułatwić sobie pracę!

Komunikacja ze współpracownikami i klientami, stały dostęp do poczty elektronicznej i mediów społecznościowych, możliwość przechowywania ważnych dokumentów i dzielenia się nimi z kontrahentami – to wszystko powinien zapewniać smartfon biznesowy. Dzięki tym funkcjom codzienna praca przebiega sprawniej, a przedsiębiorca ma wszystko pod kontrolą.