Co jest ważne przy generowaniu leadów sprzedażowych?



Co jest ważne przy generowaniu leadów sprzedażowych?

Pozyskiwanie odbiorców jest skomplikowanym procesem, który wymaga dobrego rozeznania w trendach internetowych, umiejętności profilowania klienta, a także dobierania dopasowanych narzędzi. Jedną ze skutecznych technik jest generowanie leadów. Jak powinien przebiegać ten proces? Co jest ważne przy jego wdrażaniu? Sprawdź!

Dobór odpowiedniego kanału promocji

Najważniejsze jest, by podejmować działania marketingowe w odpowiednim dla danej branży środowisku, czyli we właściwych mediach społecznościowych. W największej liczbie przypadków do generowania leadów idealnie sprawdza się Linkedin. 

Jest to portal biznesowy, na którym gromadzą się przedsiębiorcy oraz ambitni pracownicy, chcący świadomie rozwijać swoją karierę zawodową. Dlatego jest to miejsce, w którym łatwo znaleźć potencjalnych kontrahentów, którzy poważnie traktują współpracę. 

Facebook to kolejny portal, na którym warto szukać kontaktów sprzedażowych. Wykorzystywanie tej wirtualnej przestrzeni do promocji marketingowej jest bardzo skuteczne. Serwis ma olbrzymie zasięgi i pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, pochodzących z różnych kręgów. 

Żeby osiągnąć zakładany efekt, należy rozsądnie wybrać stronę, na której specjalista będzie prowadził swoją akcję reklamową. Musi ona korelować z profilem danej firmy oraz jej modelowych klientów. 

Spersonalizowany komunikat

Istotne jest, że generowanie leadów to kampania marketingowa, która nie znosi przypadkowości. Wszystko musi być w niej zaplanowane. Dlatego każdy komunikat powinien być spersonalizowany, czyli sformatowany pod konkretnego odbiorcę. Oznacza to, że osoba pozyskująca kontakty sprzedażowe musi uwzględnić rodzaj narzędzia (np. artykuł, krótki post, infografika, podcast itp.), styl komunikacji oraz content. 

Wszystkie te aspekty należy dopasować do upodobań, przyzwyczajeń itd. adresatów wysyłanych treści.

Zaufaj agencji

Samodzielna praca przy generowaniu leadów bez właściwego przeszkolenia i doświadczenia w branży jest bardzo trudna. Współczesne media są wręcz przepełnione różnymi reklamami, co sprawia, że potencjalny odbiorca jest na nie wyczulony. Tylko profesjonalista będzie wiedział, jak przełamać jego wrogie nastawienie i przekonać do działania. Dlatego warto zlecić akcję promującą fachowcom. 

Podobne