Jaka jest wymagana wysokość lady recepcyjnej?




Recepcja to przestrzeń przed głównym wejściem do budynku. Recepcje są często wykorzystywane do witania gości, przekazywania informacji o obiekcie i jego usługach oraz stanowienia punktu sprzedaży towarów. W ich centralnej części znajdują się lady, których rozmiar nie jest bez znaczenia.

Rodzaje recepcji:

  • Lobby: to obszar w budynku lub obiekcie, który zapewnia miejsce na spotkania towarzyskie lub transakcje biznesowe. Może być otwarty dla publiczności lub ograniczony co do tego, kto może wejść. W niektórych przypadkach może to być po prostu przedpokój prowadzący do większych przestrzeni, takich jak sale balowe i teatry.
  • Hol wejściowy: to pomieszczenie przylegające do drzwi wejściowych domu lub innego budynku, które służy jako wejście do przestrzeni wewnętrznej.

Ekspert radzi

W nowoczesnym środowisku biurowym biurka są często wykorzystywane nie tylko jako miejsce do pracy. Zapewniają miejsce na segregowanie, przechowywanie, a nawet miejsce do zjedzenia obiadu. Wysokość biurka jest ważnym czynnikiem przy jego zakupie, ponieważ wpłynie to na sposób korzystania z biurka w ten sposób.

Wyższe biurko może ułatwić przechowywanie przedmiotów pod spodem. Niższe biurko może być wygodniejsze, jeśli chcesz używać go jako stojącego stanowiska pracy lub jeść przy biurku. Jeśli masz problemy z plecami, regulowane biurka mogą być dla Ciebie najlepszą opcją, ponieważ oferują zarówno wyższe, jak i niższe opcje.

Jakie są wymagane wymiary lady recepcyjnej?

Jak powinna wyglądać recepcja? Musimy zastanowić się, jak wpłynie to na efektywność obsługi klienta i obciążenie pracowników. Obecnie używany jest standardowy rozmiar i układ. Blat roboczy do czynności personelu ma zazwyczaj głębokość około 50-60 cm. Zapewnia to wystarczająco dużo miejsca na wypełnienie dokumentów, zorganizowanie materiałów biurowych i sprzętu do laptopa/komputera. Blat służący do obsługi klientów ma zazwyczaj głębokość od 30 do 60 cm.

Szerokość stanowisk obsługowych powinna zapewniać swobodę i komfort klientowi oraz pracownikowi. Nie powinna być mniejsza niż 200 cm przy obsłudze jednoosobowej i 150 cm przy obsłudze wieloosobowej, ale dobrze, jeśli ta przestrzeń jest jeszcze większa.

Jaka jest wymagana wysokość lady recepcyjnej?

Wysokość recepcji może zależeć od tego, jak ludzie będą z nią współdziałać. W przypadku siedzących klientów biurko powinno mieć wysokość około 70-80 cm po ich stronie biurka. Jeśli ktoś obsługuje klientów, gdy stoją, może chcieć zaoferować im jakiś stołek lub małą ławkę, na której mogą przysiąść. Warto mieć na uwadze, że regulamin wymaga przygotowania specjalnego miejsca przy ladzie do obsługi osób niepełnosprawnych. Wysokość blatu takiego stoiska nie powinna przekraczać 90 cm i być pochylona – z rampą o wysokości co najmniej 67 centymetrów.

Podobne